CRM bei Airlines - oder warum Lufthansa Probleme bekommt
Sometimes it is extremely positive surprises. My Air Berlin flight to Zurich in 6 days, was down by 40 minutes back. News came by e-mail - no problem, slightly longer sleep on Monday morning. 10 hours later a call on the phone: Air Berlin shares with me via our call center staff, that my flight moves. No, not again, but the oral repetition of the emails. Strange feeling to be felt so cared for - but I could get used to it.
In contrast, my experience from last week, Lufthansa: return flights canceled because the outbound flights were not begun. OK, my mistake, is in the GC, the Consumer Association has lost before the Court of Appeals - despite a more than stale aftertaste remains on the business policies of Germany's largest airline.
on the kind offer to book each one-way travel, I am dispensed with, and then track down. Another
LH-Highlight: Von einem innerdeutschen Flug für 205 Euro erhält man 11,70 Euro zurück, wenn man den Flug storniert. Vom Flugpreis selbst, zumindest bei meinem Ticket: 0 Euro. Immerhin Steuern und Gebühren gibt es zurück: 41,70 Euro. Dummerweise verlangt die Lufthansa 30 Euro Bearbeitungsgebühr, so dass am Ende nicht einmal 5 Prozent übrig bleiben. Oder wie die Lufthansa so schön schreibt:
"Ihrer Buchung liegt ein nicht erstattbarer Sondertarif zugrunde. Daher werden lediglich die Steuern, Gebühren und sonstigen Zuschläge erstattet. Eine eventuell berechnete Lufthansa Ticket Service Charge ist nicht erstattbar. Der Treibstoff- und Sicherheitszuschlag sowie eine ggf. angefallene US-Amerikanische Passagiereinrichtungsgebühr .! Will not be reimbursed "
As yet, I'm lookin forward to my flight AirBerlin
of postscript: In the business class to Zurich sat 4 people - it must come from the money elsewhere so
. Author: Frank Naujoks
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